بایگانی خرداد ۱۳۹۲ :: روش روشن

روش روشن

دین،فرهنگ،سیاست



تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
رمزینۀ سایت

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

  • ۲
  • ۰


سالهاست که از طرح و اجرای برنامۀ اسلام ستیزی میگذرد و امروزه تلاش صهیونیستها و صلیبیان افراطی غربی در حملات پیاپی برای زشت نشان دادن چهره اسلام افزایش یافته و عقاید،ارزش ها و اسوه های اسلامی را آماج تعرض خود قرار داده است. هدف اصلی وارونه جلوه دادن حقایق این دین بزرگ است، چرا که میترسند انسانهای غربی و غیر غربی از امتها و ملتهای دیگر با این حقایق آشنا و مجذوب آنها شوند.

آنان تهمتهای باطل گزافی را به این دین وارد و اسلام را دینی توصیف کردند که به خشونت و ترور بر ضد دیگران فرا میخواند و جز با تیغ شمشیر و زور،انتشار نیافته است و بدین جهت اسلام خطری برای صلح جهانی و امنیت ملتها و تفاهم بین آنهاست.

با ایجاد فرقه ضاله وهابیت توسط عاملان پشت پرده یعنی صهیونیستها و صلیبیان افراطی غربی ماشین اسلام هراسی عملا شروع به حرکت کرد، اما چگونه؟

  • محمد مهدی رضایی
  • ۰
  • ۰
فرقه های انحرافی


امروز جریان هایی کاملا انحرافی همچون شیطان پرستی رسما اعلام می کنند که ما مولود کمبود های معنوی در دین رایج در دنیای غرب هستیم.
هم اکنون حدود دو هزار و 500 فرقه نوظهور در جهان فعالیت می کنند، که یکی از فرقه های اصلی این عرفان ها همان شیطان پرستی است که امروز به شدت از سوی محافل صهیونیستی و مراکز جاسوسی در ایران حمایت و تقویت می شوند.

  • محمد مهدی رضایی
  • ۰
  • ۰

وقتی که سال 89 سایت موعود آنلاین را مطالعه میکردم، با خبری روبرو شدم، عنوان خبر این بود:« توزیع گسترده کتاب های وهابیت میان حجاج ایرانی».

متأسفانه اکنون هم این کتاب ها با ترجمه های روان تر و موضوعات متنوع تر دربارۀ موضوعاتی چون: ماجرای غدیرخم، شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، توحید از دیدگاه شیعیان، شفاعت و توسل به انبیاء و صالحان، حکم سب عایشه، مهدویت ، احیاء و نماز در شب نیمه شعبان و... نوشته شده اند.

متأسفانه در یکی از کتاب ها با حمله به شعائر مذهبی شیعیان مراسم شب های قدر و نیمۀ شعبان، با اعمال بت پرستی و زمان جاهلیت مقایسه شده است.

چیزی توجه مرا به خود جلب کرد این بود که آنها کتابی به نام «بزرگترین دروغ تاریخ» را در رد اصل مهدویت که متضمن توهین و افترای فراوان نسبت به حضرت مهدی (عج) است بدون ذکر نویسنده چاپ کرده اند.

حال از شما میپرسم که آیا بزرگترین دروغ تاریخ وهابیت است یا مهدویت؟

  • محمد مهدی رضایی
  • ۰
  • ۰

نقد آلبوم دلصدا



یکی از فعالیت‌هایی که اخیراً در پوسته‌ی ترویج دفاع مقدّس در عرصه‌ی موسیقی کشور ارائه شده، ولی دارای زمینه و حال و هوای ضد جنگی است، ارائه‌ی آلبوم دلصدا و توزیع گسترده‌ی آن در سطح سوپرمارکت‌ها به عاملیت یک دفتر مطالعات هنری است. این آلبوم با بهره‌گیری از خوانندگان نسل سوم و چهارم موسیقی پاپ بعد از پیروزی انقلاب و نیز طراحی هنری یکی از سرشناس‌ترین گرافیست‌های آثار دفاع مقدّسی، سعی کرده اثری امروزی و به اصطلاح جوان‌پسند را به دنیای هنر دفاع مقدّس تقدیم کند.

اما استفاده از این خوانندگان و حک نام‌های آن‌ها بر روی پلاک‌ شهیدان دفاع مقدّس، در درون محتوای آن متأسفانه به‌طور عمده در راستای همان ژست روشنفکری و به بهای ارائه‌ی بعضاً یک مشت الفاظ کم‌بها و مغایر جنگ از گلوی خوانندگان سابق شوهای ایران موزیک و سایر شبکه‌های ماهواره‌ای تمام شده است. گر چه اصل حرکتِ در راه آوردن بعضی از این خوانندگان برای موضوعات متعهدانه، در نگاه بسیاری مطلوب دانسته می‌شود؛ اما نباید فراموش کرد این کار شرط و شروطی دارد که بعضاً نه توسط آدم‌های موسیقی و نه از سوی هنرمندان فیلم و سریال رعایت نمی‌شود و بالاخره فاجعه‌آفرین می‌شود.

  • محمد مهدی رضایی
  • ۰
  • ۰


عرفان بافتنی و یافتنی


گاهی، از حرف‌های تکراری و موضوعات عادی و مسائل روزمرّه، خسته و زده می‌شویم.

دلمان می‌خواهد چیزی بخوانیم، از دنیایی دیگر؛ کتابی مطالعه کنیم، با محتوایی درون‌گرا؛ صحبتی بشنویم، با چاشنی‌هایی از عرفان و روان؛ کایاتی مطالعه کنیم، مربوط به عالم ارواح، قدرت نمایی‌های شگفت، معجزات و کرامات و ...

اینها نشان می‌دهد که جان ما، ذاتاً با این‌گونه سوژه‌ها گره خورده است. نیاز فطری ما، تقویت این بُعد از وجود است.

گاهی، هرچه بیشتر می‌پرسیم، کمتر جواب می‌شنویم؛ هر چه بیشتر تشنگی نشان می‌دهیم، کمتر سیرابمان می‌کنند و هر چه علاقمند‌تر می شویم، «صاحبان راز»، بیشتر بخل می‌ورزند.

راستی چرا؟...

آیا مباحث عرفانی و وادی‌های سیر و سلوک، همیشه اینگونه بوده است؟

اساساً کشف و کرامات، تا چه حد درست و جدّی است؟

مدّعیان، تا چه حدّ راست می‌گویند؟

مریدان، چه اندازه از روی فهم و بصیرت، شیفته می‌شوند؟


  • محمد مهدی رضایی
  • ۰
  • ۰


تغییر اهانت آمیز کلمه shia به shite


تا چند سال پیش اگر کسی به زبان انگلیسی می‌خواست درباره شیعه تحقیق کند، کافی بود در دایرةالمعارف یا در سایت‌ها دنبال واژه shia یا shiah بگردد. اگر مقام سیاسی یا مذهبی‌ای، در یک سخنرانی می‌خواست درباره شیعیان صحبت کند، از این دو کلمه استفاده می‌کرد، اما درست بعد از حادثه یازده سپتامبر که هواپیماها به برج‌های دو قلو خورد، بوش در اولین سخنرانی‌اش درباره تروریسم، زمانی که از شیعه حرف زد، به جای استفاده از کلمه shia از واژه Shiite استفاده کرد و خیلی زود همه روزنامه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی به پیروی از جورج بوش، نام شیعه را به صورت «شیت» تلفظ کردند و نوشتند.


کافی است سری به لغت‌نامه انگلیسی به فارسی بزنید و ببینید این کلمه چه معنایی دارد. ساده‌ترین و ادبی‌ترین کلمه‌ای که برای معنی Shiite می‌شود نوشت، «نجاست» است.

  • محمد مهدی رضایی
  • ۰
  • ۰

انفجار بوستون

برخی رسانه های مردمی آمریکا مدعی شده اند انفجار روز دوشنبه در خط پایان دو ماراتن در شهر بوستون انفجاری ساختگی و حرکتی برنامه ریزی شده برای متهم ساختن دشمنان دولت آمریکاست.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)وبسایت جوییش تروریزم در گزارشی که در سایر وبلاگ های مردمی آمریکا انعکاس یافت به بیان برخی سرنخ ها پرداخت که احتمال مشکوک بودن انفجار فوق را تقویت می کند.

  • محمد مهدی رضایی