لژی به وسعت اینترنت :: روش روشن

روش روشن

دین،فرهنگ،سیاست



تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
رمزینۀ سایت

  • ۰
  • ۰


محمد عبداللهی

اشاره:
پیشرفت های فنی و اطلاعاتی صورت گرفته در یک قرن اخیر، موجب گسترش فضاهای ارتباطی گردیده و اتصال دورافتاده ترین نقاط زمین به یکدیگر را سهل الوصول کرده است. عصر انفجار اطلاعات به همراه ابداع ابزارها و شیوه های نوین ارتباطی، دنیای جدیدی را با مؤلفه های متمایز از دنیای قدیم پدید آورده است. در چند دهه اخیر اینترنت به عنوان یکی از جدیدترین و گسترده ترین وسیله ارتباطی بشر، سهم به سزایی در برقراری ارتباط میان آحاد بشر در اقصی نقاط عالم با اندیشه های گوناگون بر عهده داشته است و به ابزاری برای نشر آسان و گسترده اندیشه و آرمان فرقه ها و مکاتب فرهنگی، سیاسی و... تبدیل شده است.

 

تکنولوژی‌های نوین ارتباطی که امکانات همزمان و نامحدودی را برای افراد، فارغ از مکان قرارگیری آنان درجهان فراهم ساخته‌اند‌، خود عامل تولد جهان جدیدی شده‌اند که با عنوان «جهان مجازی(Virtual World) معرفی شده است. جهان مجازی برخلاف جهان واقعی، امکانات بی‌شماری چون سهولت دسترسی، بیست و چهار ساعته بودن، سادگی کار، هزینه پایین، گمنام ماندن کاربران در آن و سایر موارد را داراست. از طریق این جهان دوم می‌توان به آسانی به تجارت پرداخت، خرید کرد، آموخت، به منابع اطلاعاتی وسیع دست یافت، از تازه‌ترین اخبار مطلع گردید، سرگرم شد، به راحتی و در عرض چند دقیقه با یک کشور در یک قاره دیگر ارتباط برقرارکرد، هویت جدیدی یافت و در نهایت یک زندگی دوباره و نو پیدا کرد. اینترنت، علاوه برآنکه محیطی برای تبادل فرهنگی مهیا می‌کند و گذرگاهی برای دسترسی کاربران به فرهنگ‌های دیگر است؛ خود، نوعی فرهنگ یا خرده فرهنگ است که همه فرهنگ‌ها را در برمی‌گیرد و از همین روست که بر اساس شواهد بی‌شمار، در یک دهه اخیر فضاهای مجازی و اینترنت، نقش به سزایی در ناتوی فرهنگی و گسترش حوزه‌های نفوذ فرهنگ غربی و براندازی برخی نظام‌های سیاسی را در دیگر کشورها داشته‌اند.

فراماسونری به عنوان یکی از پیچیده‌ترین سازمان‌های موجود در طول تاریخ و متولد شده در بطن فرهنگ غرب، شرایط ویژه‌ای را در دوران حیات خویش از چند سده پیش تاکنون تجربه کرده و در هر زمان و مکانی به تطبیق ساختار و برنامه‌های خود با مقتضیات روز، روی آورده است. طبق‌ مدارک‌ موجود، «فراماسون‌های‌ صنفی‌» هرگز درصدد برنیامدند که‌ چهره خود را بپوشانند و در انظار عموم‌ اسرارآمیز جلوه‌ کنند؛ زیرا معماری‌ شغل‌ آنان‌ بود و می‌باید در جامعه‌ خویش‌ شناخته‌ می‌شدند. آنچه‌ آنان‌ مخفی‌ می‌کردند، اسرار شغلی‌ بود که‌ در سینه‌ نهان‌ می‌داشتند. ایشان‌ از آن‌ نظر که‌ هنر معماری‌ نمیرد، گهگاه‌ افرادی‌ لایق‌ که‌ استعداد آموزش‌ هنر معماری‌ را داشتند، برمی‌گزیدند و وی‌ را تحت‌ شرایطی‌ ساده‌ و روشن‌، تعلیم‌ می‌دادند که‌ از دو شرط‌ اساسی‌ تجاوز نمی‌کرد: شاگرد می‌باید به‌ خداوند و کتاب‌ آسمانی‌ معتقد بوده‌ و دیگر این‌که به‌ هیچ‌وجه‌ رموز فن‌ معماری‌ را نزد اغیار فاش‌ نکند.

آنچه‌ در قرون اخیر به‌ عنوان‌ شرایط‌ ورود داوطلب‌ به‌ لژ فراماسونری‌ مطرح‌ می‌شود، از ابداعات‌ ماسون‌های‌ جدید است‌ که‌ به‌ صورتی‌ اسرارآمیز درآمده‌ است‌. فراماسونری، در واقع جمعیتی سرّی است که کسی به راحتی نمی‌تواند در حریم آن نفوذ کند و اگر هم راه یافت، مکلّف است اسرار آن را مکتوم نگه دارد؛ اما با این وجود، کسانی توانسته‌اند به حریم آن نفوذ کرده و به اسناد و مدارک مهمی دست یابند و موفق به کشف و افشای اسرار آن‌ها شوند. همة این افراد متفق‌الرأی هستند که «مسئله، یک توطئه است که این توطئه از اواخر قرن هجدهم آغاز شده و تا به امروز هم با موفقیت تمام ادامه دارد و هدف نهایی آن، ایجاد یک حکومت جهانی «شیطانی» است و برای پیاده کردن آن در سراسر عالم، به یک مبارزه وسیع و بی‌امان دست زده‌اند.» 

نکته قابل توجه این است که در گذشته، معمولاً برای عضو شدن در فراماسونری، شخص باید درخواست خود را از طریق یک معرّف مطرح کرده و آن‌گاه پرونده داوطلب برای تحقیق به کمیسیونی ویژه سپرده می‌شد. پس از پایان تحقیقات، چنانچه عضویت داوطلب از نظر کمیسیون با اشکالی مواجه نبود، در جلسه علنی لژ، رأی‌گیری به عمل می‌آمد. در این رأی‌گیری، همه اعضا باید با عضویت داوطلب موافقت کرده، وگرنه پرونده برای تحقیقات بعدی به کمیسیون مربوط فرستاده می‌شد. همچنین استاد ارجمند لژ می‌توانست افراد مورد نظر خود را بدون گذراندن تشریفات، به عضویت لژ درآورد. مطلب قابل ذکر اینکه فراماسون‌ها هیچ وقت از کسی برای عضو شدن درخواست نمی‌کنند؛ بلکه باید این تمایل در شخص وجود داشته باشد. 

امروزه و در عصر انفجار اطلاعات و با گسترش رسانه‌های ارتباط‌جمعی، بالاخص اینترنت که به خاطر ارزان و سهل‌الوصول بودن، مخاطبان بی‌شماری را به خود جلب کرده است، شرایطی فراهم گردیده که گروه‌ها، دسته‌ها و فرقه‌های گوناگون بتوانند به آسانی با کاربران ارتباط برقرار کرده و به تبلیغ عقاید خود و عضوگیری از این طریق بپردازند. شکار نخبگان جوامع در سطوح مختلف اجتماعی با استفاده از ابزار اینترنت، اکنون به شدت در حال افزایش است. در حال حاضر در حدود پنج میلیون فراماسون در سراسر جهان وجود دارند که بخش اعظم آن‌ها در ایالات متحده و بقیه این افراد در اروپا و دیگر کشورهای جهان هستند و عمدتاً نیز از این طریق جذب این شبکه‌ها می‌شوند.

در حقیقت سایت‌های ارتباطات اجتماعی، در ظاهر به منظور ایجاد فضایی برای حضور الکترونیکی افراد در جامعه چند صدایی و بیان دیدگاه‌ها، پیدا کردن دوست، ارتباط با دوستان و فرستادن پیام‌های گروهی عمل می‌کنند، اما در باطن، اغلب این وبگاه‌ها در خدمت این‌گونه سازمان‌ها و فرقه‌ها قرار داشته و با جمع‌آوری اطلاعات شخصی از افراد، زمینه عضوگیری را برای آن‌ها فراهم می‌نمایند. 

هم‌اکنون سایت‌های شبکه‌های اجتماعی، بعد از پرتال‌های بزرگی مانند یاهو یا ام اس ان، موتورهای جستجو مانند گوگل، تبدیل به پراستفاده‌ترین خدمات اینترنتی شده‌اند. فضای مجازی، مجال شکل‌گیری اجتماعات جدید از کاربران را فراهم می‌کند. شبکه‌های اجتماعی بر پایه اینترنت از قبیلmyspace و facebook در بین جوانان در سطح جهان محبوبیت به سزایی کسب کرده‌اند. این شبکه‌های اجتماعی درعین حال که فضاهایی هستند که در آن‌ها افراد دوستان جدیدی پیدا می‌کنند و یا دوستان قدیمی خود را در جریان تغییرات زندگی‌شان قرار می‌دهند، مکان‌هایی برای تبادل نظر هستند که در آن‌ها جوانان عقاید و نظرات خود را با هم به اشتراک گذاشته و به تدریج جذب گروه‌های مختلف فکری، سیاسی، اجتماعی و... می‌گردند.

در این مورد می‌توان از وب‌سایت‌هایی چون فیس‌بوک، کلوپ، تویتر و ... نام برد که هر کدام فعالیت چشم‌گیری را از بطن حضور در فضای سایبر و تلاش در جهت جذب مخاطبان به خود اختصاص داده‌اند. به عنوان نمونه، وب‌سایت فیس‌بوک در طول چند سالی که از فعالیت آن می‌گذرد، توانسته است مخاطبان خوبی را به خود جذب کند، به گونه‌ای که توانسته با بیش از 400 میلیون نفر عضو، بعد از گوگل، یاهو و یوتیوپ؛ در مکان چهارم جهان از حیث بیننده قرار بگیرد.

تعداد کاربران فیس بوک
براساس گزارشSociabakers، تعداد کاربران فیس‌بوک نسبت به ابتدای سال ۲۰۱۰ تقریباً دو برابر شده است و در حال حاضر حدود ۷۰۰ میلیون کاربر در این شبکه اجتماعی عضو هستند. اکثر اعضای جدید فیس‌بوک، از کشورهای در حال توسعه مانند اندونزی، فیلیپین، هند و مکزیک هستند. به گفته کارشناسان، به دنبال شهرت جهانی فیس‌بوک، سازمان‌هایی چون فراماسونری و... برای تحت کنترل گرفتن این سایت با هدف استفاده از اطلاعات شخصی کاربران و تمهید مقدمات جذب آن‌ها، مدت‌هاست که وارد عمل شده‌اند. رسانه‌هایی چون فیس‌بوک دقیقاً سیاست‌های چنین سازمان‌هایی را اجرا کرده و به دنبال افزایش قدرت و نفوذ خود در جهان هستند. قطعاً در اختیار گرفتن این پایگاه‌های اطلاعاتی جامع، نعمت بزرگی برای لژهای ماسونی خواهد بود و حتی از قدرت نظامی نیز می‌تواند بازدهی بیشتری داشته باشد. 

از سوی دیگر، لژهای ماسونی و سازمان‌های ریز و درشت وابسته به آن‌ها، با تأسیس سایت‌ها و وبلاگ‌های اختصاصی، علناً به تبلیغ مرام و مسلک خود و عضوگیری مشغول و تقریباً همه آن‌ها دارای بخشی به نام عضویت در فرقه ماسونی بوده و از این طریق به عضوگیری می‌پردازند. این سایت‌ها آزادانه و به صورت قانونی و با ترفندهای جدید، هر روزه نظر افراد فراوانی را در سراسر جهان به خود جلب کرده و بدون هیچ‌گونه محدودیتی، تمام مرزها را درنوردیده و به آسانی تا درون پستوهای امن خانه‌های مردم، در دورترین نقاط عالم پیش می‌روند.
در میان سایت‌های فارسی‌زبان نیز سایت‌های بسیاری به تبلیغ عقاید و نمادهای فراماسونری با پوشش اسلامی مشغول هستند. به عنوان مثال در سایتی به ظاهر اسلامی، نماد فراماسونریِ «چشم جهان‌بین» را «الله» معرفی کرده و هرم معروف ماسونی را هرم هستی نامیده‌اند. یا در سایتی دیگر با استفاده از عباراتی درباره مهدی موعود (عج)، علناً به تبلیغ مبانی و نمادهای فراماسونری پرداخته و در پوشش مهدویت، به ترویج افکار انحرافی خود می‌پردازند.

بیشتر این سایت‌ها در زمره اهداف خود، معرفی اشخاصی به عنوان امام زمان برای فریب مسلمانان، تزریق خرافات و اطلاعات غلط به جامعه در ارتباط با ظهور، ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی و ناامید کردن مسلمانان با ظهور منجی‌های دروغین و در نتیجه سست شدن منتظران مهدی (عج) را دنبال می‌کنند.

با توجه به نفوذ فوق‌العاده اینترنت و تأثیرات مخربی که این‌گونه سایت‌ها به دنبال دارند، می‌بایست به دقت فعالیت‌های فراماسونرها رصد شده و همراه با اقدامات امنیتی، در جهت مبارزه عمیق فکری و فرهنگی با این پدیده شوم از هرگونه امکانی استفاده نمود.

پی‌نوشت‌ها:
    1. شهریار زرشناس؛ واژه‌نامة فرهنگی سیاسی؛ کتاب صبح، 1383، چاپ اول، صص 188 – 192.
    2. ابراهیم صادقی‌نیا؛ فراماسونری و جمعیت‌های سرّی در ایران؛ هیرمند، تهران، 1377، ص53.
  • ۹۲/۰۵/۰۸
  • محمد مهدی رضایی

نظرات (۲)

با سلام
مطلب شما به نقل از آزادمهر در سایت حرف تو با آدرس:

http://www.harfeto.ir/?q=node/18754

منتشر شد.

منتظر مطالب بعدی شما هستیم.


با سلام
ضمن تبریک به شما وبلاگنویس گرانقدر مطلب شما در گلدون وبلاگی 18 آذر استان کرمان قرار گرفت.
از اینکه باقلم خود آزادمهر رایاری میکنید سپاسگزاریم[گل]

http://www.azadmehr.com/story.php?title=%DA%AF%D9%84%D8%AF%D9%88%D9%86-%D9%88%D8%A8%D9%84%D8%A7%DA%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-18-%D8%A2%D8%B0%D8%B1-1392#

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی