چگونه سوریه اسرائیل را به پایانش نزدیک میکند؟ :: روش روشن

روش روشن

دین،فرهنگ،سیاست



تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
رمزینۀ سایت

  • ۰
  • ۰

چگونه سوریه اسرائیل را به پایانش نزدیک میکند؟


چرا آمریکا،اسرائیل و حامیانش بر روی سوریه تمرکز کرده اند و کشور های عربی مانند قطر و عربستان میلیون ها دلار به تروریست های سوریه کمک میکنند؟ چرا بیش از یازده کشور به تروریست های سوریه کمک های مالی،نظامی و... ارسال میکنند؟ و در کل چرا تلاش میکنند تا دولت فعلی را کنار بزنند؟
این ماجرا از زمانی شروع میشود که دیکتاتور مصر حسنی مبارک سقوط کرد و یک دولت نسبتا مردمی در مصر بوجود آمد و مصر که از سلطه غرب در آمد ، اسرائیل امنیتش را در ضلع جنوبی در خطر دید و هر از چند گاهی چند سرباز اسرائیلی کشته میشدند و یا یک لولهٔ انتقال نفت منفجر می شد و...
با این وضع اسرائیل و حامیانش تلاش میکنند سوریه را از سر راهشان بردارند و با برداشتن و تضعیف سوریه لبنان هم تضعیف شود، در نتیجه شمال اسرائیل به جای جنوب آن امنیت پیدا کند.
با از دست رفتن مصر از موضع جنوب دیگر امیدی ندارند و میخواهند ترکیه به عنوان لنگرگاه اصلی امنیت اسرائیل و نیروی اصلی غرب نقش خودش را بازی کند در نتیجه دیدیم که اکثر تروریست ها به ترکیه وارد و از مرز ترکیه وارد سوریه میشدند.
اما بین ترکیه و اسرائیل دو کشور مانع وجود دارد،لبنان و سوریه، اگر دولت بشار اسد را کنار بزنند و یک حکومت دست نشانده مانند حسنی مبارک را جایگزین کنند،لبنان هم تضعیف میشود زیرا اکثر ارتباطات لبنان از طریق سوریه با ایران صورت میگیرد و سوریه پشتیبان لبنان است و در نهایت این دو کشور از خط مقاومت کنار میروند و امنیت اسرائیل تا قلب آنکارا تضمین می شود.
به یاری خداوند سوریه بیش از سه سال مقاومت کرد و علی رغم تهدیدها و تبلیغات علیه سوریه از هیچ چیزی نهراسید ، البته این جنگ عملا یک جنگ جهانی است که در یک طرف آن یازده کشور حامی اسرائیل و در طرف دیگر ایران،لبنان و سوریه قرار دارند.
اما اسرائیل نه تنها به هدفش نرسید بلکه خسارات مالی و نظامی فراوانی هم دید و حالا امنیت اسرائیل هم در جنوب و هم در شمال به خطر افتاده است و یقینا به مرگش نزدیک تر شده است.
  • ۹۲/۰۳/۱۸
  • محمد مهدی رضایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی